«اَيْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَيْنَ الْاَرْضِ وَ السَّماء» كجاست ريسمان و وسيله اتصال بين زمين و آسمان؟ شايد براي اُنس با اين فراز از دعا يك عمر تلاش نياز است. وقتي مردم گرفتار زمين شدند و شعار «هيچ چيز مقدّس نيست»
معنا پيدا مي كند. وقتي ما از آسمان منقطع شديم واقعاً هيچ چيز مقدّس نيست؛ ولي چرا هيچ چيز مقدّس نيست و همه مقدّسات مرده است؟ چرا فضاي جامعه طوري بشود كه كسي بيايد بگويد هيچ چيز مقدّس نيست؟ يعني آيا وقتي مردم گرفتار زمين شدند و شعار هيچ چيز مقدّس نيست معنا پيدا كرد ما هم بايد به شعار هيچ چيز مقدّس نيست تن دهيم يا ببينيم چه شده است كه همه چيز زميني و غير مقدّس شده است و چرا آن شرايطي كه زمين را به آسمان قدس وصل مي كند و همه چيز مقدّس شود، از بين رفته است؟
«آن كه در زمان غيبت منتظر نيست حتماً از نامقدّسي وضع موجود دلواپس نيست و گرفتار جاهليت دوران است، دوراني كه ديگر هيچ چيز مقدس نيست.»
آيا شما نمي خواهيد درس خواندن و ازدواجتان، سياست و حكومت و اقتصادتان، بيداري و خوابتان و همه چيزتان معنوي و مقدس باشد؟ اگر اين زندگي مقدس را مي خواهيد، شرطش اين است كه آسمان معنويت به زمين وصل باشد و اين امر به به صحنه آمدن واسطة فيض هستي يعني حضرت صاحب الامر (عج) ممكن مي شود. اين است كه حتماً بايد يكي از اهداف و تمنّاهاي بزرگ ما اين باشد كه از خدا بخواهيم: «اَيْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَيْنَ الْاَرْضِ وَ السَّماءِ» يعني چشممان به كسي باشد كه زندگي زميني را از نامقدّسي در مي آورد و به عالم قدس متصل مي كند. يعني هم او كه واسطة فيض بين خدا و بندگان است در صحنة زندگي فردي و اجتماعي و سياسي و اقتصادي، تصميم گيرنده باشد.
در آن شرايط است كه تمام مناسبات زندگي انساني با نور وِلايت آن حضرت نوراني و مقدس مي شود.
«بايد به فرهنگي فكر كرد كه جبهة سياه نامقدس و شيطاني شدة وضع موجود را فتح كند و پرچم هاي هدايت به سوي قدسي شدن را برافراشته سازد.»
ولذا است كه مي گويي:
«اَيْنَ صاحِبُ يَوْمِ الْفَتْحِ وَ نَاشِرُ رَايَةِ الْهُدي» كجاست صاحب روز فتح و آزادي از ظلمت سياه و گمراهي و صاحب روز گستراننده پرچم هدايت به سوي آنچه بايد باشد، همين كه مي گوييد: «اَيْنَ» يعني الآن نيست ولي در جستجوي آن هستي چون امكان شدن آن وجود دارد.
«سال هاست براي پوساندن ما در وضع موجودِ زندگي حيواني، به ما گفته اند كه بايد حالت متوقّع و انتظار وضع برتر، نداشته باشيد، چون خواستند ما كساني را بپذيريم كه حجاب حقيقت اند.»
فلسفه ی حضور تاریخی حضرت حجت عج/استاد طاهرزاده
فرم در حال بارگذاری ...
آخرین نظرات