?حضور نفاق در جامعه(3)
?ابن مسعود مي گويد: ما مسلمانان در صدر اسلام فكر مي كرديم هيچ انگيزة غلطي در بين ما نيست. تا وقتي بعد از جنگ بدر آيه آمد
?«تُريدُون عَرَضَ الدُّنْيا وَاللهُ يُريدُ الْاخِرَة»
? يعني؛ شما بهرة دنيا را مي خواهيد و خداوند بهرة آخرت را براي شما مي خواهد، متوجه نقص هاي درون جامعه خود شديم.
❌يك فضا و جوّي بود كه همه فكر مي كردند همه خوبند. در اين شرايط است كه نفاق، خودش را پنهان مي كند و با ظاهر اسلامي-آن هم با ظاهر اسلامي خيلي غليظ- حرف خود را در افكار مسلمانان مي پراكند.
بعد امثال من و شماي مسلمان فكر مي كنيم؛ اين فكر و فرهنگِ خود ما مسلمانان است، واقعاً فكر مي كنيم اين حرف ها كه در دهان مردم افتاده، حرف خودمان است و تحليل خودشان به اين شكل است.
❌نمي فهميم فرهنگ نفاق در پشت اين حرف ها نهفته است.
❌فرهنگ نفاق در دل جامعة مسلمانان مي آيد و خود را به اسم اسلام جا مي اندازد و به اسم مسلمانان سخن مي گويد.
❌ مي گويد: ما مسلمانان به اين شكل معتقديم، ولي آن موضوعي را كه به اسم اسلام در جامعه مطرح مي كند، ربطي به ذات اسلام ندارد.
⚠️شما بايد يادتان نرود كه منافق، منافقانه مي آيد، يعني ظاهرش اسلامي است و باطن حرفش غير اسلامي و دنياگرايي است، و سنگر به سنگر جلو مي آيد تا آن نقطه و ريشة اصلي را بزند.
?اول نمي گويد ولايت فقيه را نمي خواهيم، اول آن را تضعيف مي كند تا ناكارآمد شود، آن وقت مي گويد ولايت فقيه نتيجه اي ندارد پس آن را رها كنيد، يعني درست راز عزت و رستگاري ملت اسلام يعني علي(ع) را نشانه مي رود.
✅ائمه معصومين(ع) به ما گفته اند سخن ما را از عالمانِ به سخن ما بگيريد. از كساني روايت هاي ما را بگيريد كه عالِم به علم ما هستند.
حالا جريان نفاق بدون اين كه به ظاهر با اين جمله مخالفت كند، مردم را به سوي ديگران مي كشاند و ذهن و انديشة مردم را به حرف ها و فكرهاي ديگران مشغول مي كند!!
❌نمي گويد من ولايت فقيه را قبول ندارم، اگر اين طوري بگويد كه حضور نفاق نيست.
ولي در داخل فرهنگ اسلامي و با همان واژه ها، به گونه اي حرف مي زند كه شما مي بينيد عملاً ديگر ولايت فقيه هيچ نتيجه اي براي مديريت جامعه ندارد و ديگر هيچ حضور مفيدي هم نخواهد داشت‼️
و شما هم فكر كرده ايد كشور را فقه مي گرداند و انتظاراتي هم داريد كه برآورده نمي شود و لذا از اسلام مأيوس مي شويد و خواست جريان نفاق نيز همين است‼️
اين مثال را زديم براي اين كه پيچيده بودن مسئله روشن شود.
?اگر خواستيد ببينيد نفاق حضورش فعال است يا نه، ببينيد فرهنگي كه الآن مطرح است چيست؟
فرهنگي كه الآن مطرح است اين است كه آقا! درست است اسلام خوب است، ولي دوره اسلام گذشته است و ديگر قابل عمل نيست!!
⛔️و اين است آن سخني كه مبارزان ديروز را متوقف مي كند، و اگر زمينه هاي چنين سخناني را در خود ريشه كن نكرده باشند در آن ها اثر مي گذارد و همة زحمات چندين ساله شان را بر باد مي دهند و حضرت زهرا(س) خطاب به مبارزان ديروز همين نكته را تذكر مي دهند و سپس در ادامه مي فرمايند:
170- «وَ نَطَقَ كاظِمُ الْغاوينَ»
ساكت گمراهان به سخن درآمد.
171- «وَ نَبَغَ خامِلُ الْأَقَلّينَ»
و پست رتبه گان، با قدر و منزلت شدند.
?مي فرمايد: آرام آرام مي بينيد در فضاي فكري و فرهنگي جامعه آن كسي كه به گمراهي و بي ديني مشهور بود و اسلام او را ساكت كرده بود، حالا آمده است براي شما سخنران دين شده است.
ابوسفيان و مروان حكم - اين ها جزء طلقا بودند، يعني پيامبر(ص) فرمودند: شما را از اين كه محاكمه كنم، آزاد كردم، برويد ولي وارد امور جامعه نشويد- كساني كه تا رسول خدا(ص) در حيات بودند مشهور به بي ديني بودند و شور و نشاط اسلام آن ها را منزوي كرده بود. پس از رحلت رسول خدا(ص) چيزي نگذشت كه به ميدان آمدند و مثلاً يزيدبن ابوسفيان حاكم حساس ترين منطقة اسلام، يعني شام شد.
اگر مي خواهيد حضور نفاق را تشخيص دهيد، بايد ببينيد فضاي جامعه، فضاي«وَ نَطَقَ كاظِمُ الْغاوين» شده است يا نه. يعني آدم گمراهِ ساكتي كه اسلام خفه اش كرده بود، حالا سخنگو و مقاله نويس شده است يا نه!!
در فراز 132 حضرت مي فرمودند: وقتي فرهنگ اسلامي سر كار آمد «خُرِسَتْ شَقاشِقُ الشَّياطينِ.
شياطين اصلاً به خود جرأت نمي دادند حرف بزنند و پيامبر(ص) عربده هاي شيطان را گنگ كرد.
#بصیرت_حضرت_زهرا (سلام الله علیها)
#استاد_طاهرزاده
فرم در حال بارگذاری ...
آخرین نظرات