?حضور نفاق در جامعه(4)
172- «وَ هَدَرَ فَنيقُ الْمُبْطِلينَ»
و شتر ناز پرورده اهل بطلان به صدا در آمد.
تعبير عجيبي است. «هَدَرَ» يعني اين كه شترِ مست خود را تكان بدهد.
«فنيق» يعني كسي كه خيلي ناز و كرشمه دارد.
يعني اشراف زادگان پوچ، براي ما زبان باز كرده اند.
?حضرت مي گويند: كساني سرِكار آمده اند كه هيچ وقت هيچ كاري نمي كرده اند.
?«مُبطل» اين جا يعني كسي كه هيچ باري به دوش نگرفته و هيچ زحمتي نكشيده است.
?تعبير مقام معظم رهبري در جواب به بعضي آقايان اين بود: كساني كه يك روز با انقلاب نبودند، در اطراف شما راه پيدا كرده اند .
يك گروهي بودند كه به «ايران وِل» معروف بودند.
يعني اين ها در ايران هيچ كاري نداشتند، يك سر توي دفتر اين آقا، يك سري توي دفتر آن وزير، كارشان القاء افكارخاصي بود كه با صفاي ايماني همخواني نداشت. هميشه اطراف مراكز تصميم گيري - اعم از اداري و حوزوي - وِل بودند و هيچ مسئوليتي هم نمي گرفتند، همه اش دنبال اين بودند كه مهره ها را از خط و گروه خودشان بگذارند.
اين نوع افراد را فاطمه زهرا(س) تعبير كرده اند به «فَنيقُ الْمُبْطِلينَ» يعني كرشمه داران پر تكبّرِ بيكاره،
?و مي فرمايند: حالا با رحلت رسول خدا(ص) و حاكميت خليفة اول، اين ها به ميدان آمده اند و با آن طرز فكر، نظام حكومتي را در دست گرفته اند.
حالا هم كه امور را در دست گرفته اند، براي كاركردن نيامده اند، بلكه آمده اند تا رانت خواري، و استفاده هاي كلان، براي اين ها و كار كردن براي كارگرها باشد. اين آن چيزي است كه حضرت روي آن دست گذاشتند تا بفهمانند بعد از رحلت رسول خدا(ص) چه پديده اي ظهور كرد!!
173- «فَخَطَرَ في عَرَصاتِكُمْ»
و آن روحيه در خانه ها و عرصه هاي زندگي تان در آمد.
آن وقت اين فرهنگ نفاقي كه هيچ كاره و در عين حال پُر رو و بي دين و بي مسئوليت است و قيافه دين گرفته و سينه چاك خط امام شده، در زندگي تان خطور كرده است.
به همين جهت عرض كردم؛ مي بيني كه خودت داري حرف جبهة نفاق را مي زني و متوجه نيستي!
فرزند و دوستت حرف جبهة نفاق را مي زنند، بدون آن كه متوجه باشند!
?حضرت مي گويند: مسلمان ها! خودتان داريد فرهنگ نفاق را در دلتان مي پذيريد، حواستان كجاست؟ شما خودتان زبان نفاق شده ايد، فرهنگ نفاق در زندگي تان آمده و با آن گره خورده ايد. چرا كه ريشة گرايش به حاكميت غير معصوم يك سليقه نيست، بلكه يك انحراف عقيدتي، اخلاقي است‼️
مي فرمايند:
174- «وَ اَطْلَعَ الشَّيْطانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ»
و شيطان سر خويش را از مخفي گاه خود بيرون آورد.
?حالا بستري فراهم شده كه شيطان از پنهان گاهش، سر بيرون آورده، طلوع كرده است و ميدان داري مي كند.
فكر و فرهنگي كه با نور اسلام از صحنه جامعه و دل هاي مردم بيرون رفته بود، با جريان حاكميتِ بعد از رسول خدا(ص) دوباره احياء شد.
?تعبير حضرت اين است كه: شيطان در دل شما آمده است و شما شرايطي پيدا كرده ايد كه حالا او مي تواند با شما هم سخن شود و برنامه ريزي كند و شما كه تا ديروز براي انقلاب شمشير مي كشيديد، داريد برنامه شيطان را اجرا مي كنيد، و او از خود شما بهره گيري مي كند.
?عبدالله علايلي مي نويسد: « طايفة بني تميم با تسلط ابوبكر در جريان سقيفه، به پيروزي نرسيدند، بلكه اين اموي ها بودند كه به تنهايي پيروز شدند، و به همين سبب، دولت را با رنگ خود رنگ آميزي كردند و در سياست گزاري تأثير تامّ نهادند.
اين در زماني بود كه هنوز خلافت را به دست نگرفته بودند…، و از ابتداي سلطة ابابكر، بني اميه تلاش خود را جهت زمينه سازي در راستاي كودتايي كه در نهايت قدرت را به دست گرفت، آغاز نمودند.
هر ناظري كه حركات ابوسفيان را بنگرد به خود ترديدي راه نمي دهد كه ابوسفيان با همّتي خستگي ناپذير، فعاليت خود را براي صاف كردن شرايط، بر طبق نظر دلخواه خود شروع كرده است…».
?#بصیرت_حضرت_زهرا (سلام الله علیها)
?#استاد_طاهرزاده
نظر از: اویس قرنی [بازدید کننده]
خیلی عالی
پاسخ از: راحیل [عضو]
الحمدلله
فرم در حال بارگذاری ...
آخرین نظرات