ادامه:
?چگونه به قرآن پشت کردند؟؟
196- «وَ قَدْ خَلَفْتُمُوهُ وَراءَ ظُهُورِكُم»
با رها كردن امام معصوم عملاً قرآن را پشت سر انداختيد، چرا كه قرآن از شما خواسته بود علاوه بر اطاعت خدا و رسولش، از «اولي الامر» هم اطاعت كنيد و مسلّم خدا ما را به اطاعت غير معصوم امر نمي فرمايد.
?پس اولي الامري كه بايد از آن اطاعت مي كرديد، امام معصومي بود كه خدا براي شما تعيين كرده بود،
⁉️آيا رها كردن او، پشت سر انداختن قرآن نيست؟
با اين همه وضوح و روشني كه مطالب و احكام و اوامر و نواهي قرآن برايتان دارد، چه شد كه قرآن را پشت سر انداختيد و به اين مشكلات گرفتار شديد.
حالا سؤال اين است كه اي فاطمه زهراء!
?مگر در قرآن چه مطلبي هست كه اگر مردم قرآن را به واقع گرفته بودند به اين مشكلات نمي افتادند؟
?يكي از دانشجويان اهل سنت در درس معارف اسلامي وقتي به بحث امامت رسيديم مدعي بود كه همة عقيده شان را از آيات قرآن گرفته اند، بنده هم گفتم در بحث امامت فقط ازآيات قرآن براي اثبات امامت استفاده مي كنيم.
آيه ولايت را مطرح كردم كه قرآن مي فرمايد: « اِنَّما وَليُّكُمُ اللهُ وَ رَسُولُه وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلوةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكوةَ وَ هُمْ راكِعُونَ»
كلمه «اِنَّما» نشانه حصر است يعني وليّ شما فقط خدا و پيامبر و كساني اند كه ايمان مي آورند و اقامه نماز مي كنند و درحال ركوع زكات مي دهند.
خدا و رسول خدا كه مشخص است، اين جاست كه مي بينيم مفسرين اهل سنت مي گويند شخصي كه در عين ايمان و اقامة نماز در حال ركوع زكات داده، غير از علي بن ابيطالب(ع) كسي نيست و اين حضرت علي(ع) بود كه درحال ركوع انگشترش را به شخص فقير زكات داد.
حتي فقهاي اهل سنت به استناد همين قضيه، حركات قليل را در نماز جايز مي دانند و مي گويند: «عَلي فِعْلِ عَليّ» معناي كلمة « وليّ» در اين جا بر اساس سياق آيه مشخص است، مي فرمايد از همان جهت كه خدا و رسولش «وليّ» شما هستند حضرت علي(ع) هم وليّ شماست.
خدا و رسول از چه جهت وليّ ما هستند؟ آيا به معني رفاقت و دوستي وليّ ما هستند يا از جهت حاكميت بر امور ما؟
از خود آيه روشن است كه بحث حكم و فرمان است.
?#بصیرت_حضرت_زهرا (سلام الله علیها)
?#استاد_طاهرزاده
فرم در حال بارگذاری ...
آخرین نظرات