ادامه:
#نمونه_ای_از_تاریخ
باز به عنوان نمونه مي توان به آيه مباهله اشاره نمود.
مباهله حادثة تاريخي خيلي عجيب و جالبي است.
خداوند به پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد: حالا كه مسيحيان نجران حاضر نشدند مسلمان شوند، بگو براي مباهله، زنان و فرزندان و اَنْفُس خود را بياورند.
مي فرمايد: «فَمَنْ حَآجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءكُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءكُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَی الْكَاذِبِينَ»
يعني؛ حالا كه موضوع پسر خدا نبودن حضرت عيسي(ع) روشن شد، پس هركس هنوز زير بار نمي رود بگو بياييد ما فرزندانمان را بياوريم، شما نيز فرزندانتان را بياوريد، ما زنانمان را بياوريم، شما هم زنانتان را بياوريد، ما جان هايمان را بياوريم، شما نيز جان هايتان را بياوريد، سپس نفرين كنيم، و لعنت خدا را بر دروغگويان قرار دهيم.
ما مي بينيم پيامبر اكرم(ص) در اِمتثال فرمان الهي در ازاء زنان فقط حضرت فاطمه(س) و در ازاء اَنفس، فقط حضرت علي(ع) و در ازاء ابناء، فقط، امام حسن و امام حسين«عليهما السلام» را به ميدان مباهله مي آورند.
? يعني خود حضرت علي(ع) مصداق اَنفس يا جان رسول الله(ص) بودند و امام حسن و امام حسين(ع) مصداق ابناء و فرزندان رسول الله(ص) بودند، و حضرت فاطمه(س) مصداق نساء بودند.
و با اين كه خدا مي فرمايد «زنان» را بياور و آن را به صيغة جمع مي آورد، ولي رسول خدا(ص) براي امتثال فرمان خدا مصداق ديگري را در زنان امت پيدا نكرد كه مقامش، مقام «جعل لعنت الهي» بر دروغگويان باشد، و اگر زن ديگري بود كه داراي چنين مقامي باشد و پيامبرخدا(ص) او را نياورده بود و امتثال فرمان حق نشده بود و نيز خداوند مي گويد «اَنْفس» خود را بياور، كلمة انفس جمع است ولي پيامبر(ص) فقط حضرت علي(ع) را مي آورند، حالا اگر شخص ديگري در حد جان پيامبر(ص) بود و حضرت نبرده بودند گناهي بزرگ مرتكب شده بودند.
ايشان در انجام فرمان خدا درصورتي مي توانند يك نفر را ببرند كه در زير اين آسمان كس ديگري به عنوان مصداق اَنْفس و جان رسول الله(ص) نباشد.
? پس معلوم مي شود كه فقط حضرت علي(ع) در حدّ جان پيامبر(ص) است. و معلوم است كه جامعه بايد به وسيلة كسي كه در حدّ جان پيامبر(ص) است هدايت و رهبري شود!!
وقتي اين بحث را براي آن دانشجوي اهل سنت عرض كردم، ساكت شد و بعد از كلاس گفت اين بحث ها را كسي براي ما نگفته بود.
اين كه مي گويند با اهل سنت اختلاف نكنيد براي اين است كه شرايط آماده شود و در يك فضاي مناسب حرفمان را بزنيم و حقايق براي آن ها روشن شود. ما در شرايط آماده، به قدري حرف منطقي و مستدل و قرآني داريم كه نيازي به جوّسازي و رقابتِ خطي و حزبي نداريم.
?#بصیرت_حضرت_زهرا (سلام الله علیها)
?#استاد_طاهرزاده
فرم در حال بارگذاری ...
آخرین نظرات