?حاکمیت انسان بر انسان، به جای حاکمیت خدا بر انسان‼️
روي كار آمدن ابابكر شروع فرهنگي بود كه در آن آدميان به فكر حاكميت بر يكديگر افتادند.
❌حاكميت خدا بر مردم تبديل شد به حاكميت مردم بر مردم.
?بر اساس بعثت نبي اکرم بنا بود پيامبرخدا(ص) حکم خدا را به مردم بنماياند تا مردم با تدبّر در حکم خدا، تلاش کنند هر چه بهتر آن را در جامعة خود پياده کنند.
?آري بايد مسلمانان مجلس شوراي اسلامي هم تشکيل دهند تا قوانيني را براي به وجودآمدن بستر اجراي حکم خدا فراهم آورند، ولي آنچه باعث استحکام و بقاي جامعه مي شود حاکميت حکم اَحد بر کثرت ها است.
❌ شروع حاكميت ابابكر، شروع حذف حاكميت خدا بود.
❌لذا به بهانه اين که مردم علي(ع) را نمي خواهند حاكميت امام معصوم را از جامعه حذف كردند.
❌ يعني پاي مردم را به ميان کشيدند تا بدين بهانه حضور خدا را حذف کنند.
بر فرض هم چنين بود که گفتند، آيا نبايد شرايط پذيرش علي(ع) را فراهم مي کردند؟
⚠️گريه فاطمه زهرا(س) بايد به گوش فلك مي رسيد، بايد مي آمدند، مي گفتند: اي فاطمه يا روز گريه كن يا شب‼️
⚠️بايد بشريت عمق فاجعه را بفهمد.
✅بنا بود علي(ع) حاكم شود و حاكميت علي(ع) يعني حاكميت معصوم، و معصوم؛ يعني كسي كه نفس امّاره ندارد و عبد محض خداست.
✅يعني هر چه خدا به قلب مبارک او مي نهد مي تواند بدون اين که نفس امّاره اش در آن تصرف کند به بشريت بدهد.
? اگر قرار شد آدميان بر يكديگر حكومت كنند، هر كس كه حاكم شد، بايد قدرتش از بقيّه بيشتر باشد.
✅ولي اگر خدا حكومت كند، كسي كه حاكم مي شود، اصلاً قدرت ندارد؛ چراكه به مردم بدهكارتر مي شود.
امير المؤمنين(ع) گريه مي كرد كه خدايا! مرا ببخش، نكند كوتاه آمده باشم.
✅ آري معصوم نه تنها قدرتي براي خود قائل نيست، بلکه دائماً خود را بدهکار مي داند.
?#استاد_طاهرزاده
?بصیرت حضرت زهرا (سلام الله علیها)
فرم در حال بارگذاری ...
آخرین نظرات